Tecnotree ryhtyy yhteistyöhön yhden Afrikan markkinoiden suurimman toimijan kanssa Tecnotreen Digital BSS Suite 5 -tuotetta hyödyntävässä BSS:n digitaalisen muuntautumisen hankkeessa

Suomi – 18.5.2020: Tecnotree, maailmanlaajuinen televiestintäalan yritystukijärjestelmien tarjoaja, ilmoitti tänään, että johtava eri puolilla Afrikkaa ja Lähi-itää toimiva matkapuhelinpalvelujen tarjoaja on valinnut Tecnotreen Digital BSS Transformation Suite 5 -tuotteen hyödynnettäväksi yhdessä sen suurimmista operaatioista Afrikassa.

Uusi 3,35 miljoonan Yhdysvaltain dollarin arvoinen ostotilaus monivaiheisen käyttöönoton vaiheesta 1 laajentaa Tecnotreen pitkäaikaista kumppanuutta asiakkaan kanssa, jolla on Afrikassa yksi laajimmista asiakaskannoista. Tämä kumppanuus on näyteikkuna Tecnotreen kyvylle tukea viestintäpalveluja ketterällä ja toiminnallisesti tehokkaalla ratkaisulla.

Ensimmäisessä vaiheessa Tecnotree toimittaa Digital Convergent Billing System (DCBS) -ratkaisunsa ja Digital Accelerator Platform (DAP) -järjestelmänsä, joka tunnetaan nimellä Tecnotree Surge. Molemmat tuotteet on suunniteltu tukemaan liiketoimintatavoitteita ja lisäämään tuloja. Näiden digitaalisten tuotteiden avulla operaattori voi nopeuttaa digitaalisen muuntautumisen aloitettaan automatisoimalla ja digitalisoimalla laskutusprosesseja, mikä puolestaan parantaa yleistä asiakaskokemusta.

Tecnotree Surge (Digital Accelerator) on avoimen lähdekoodin modulaarinen ja pilvi-natiivi alusta, joka on suunniteltu ja integroitu DevOps-periaatteiden mukaisesti. Se tuo joustavuutta digitaaliseen muuntautumiseen vaiheittaisesti ja hyödyntää samalla vanhoihin järjestelmiin jo tehtyjä investointeja. Tämä tapahtuu mahdollistamalla kokonaan mikropalveluihin perustuvat automaattiset ja organisoidut työnkulut. Tecnotree Surge sisältää myös API-yhdyskäytävän ja API-sovittimen niiden vanhojen alustojen liittämiseen, joita ei ole siirretty. Tämä mahdollistaa saumattoman integroinnin vanhoihin ja digitaalisiin alustoihin ja mahdollisuuden kaupallistaa ohjelmointirajapinnat. Low-code-alustalla on todistetusti valmiudet lanseerata uusi palveluja ja integroida ja käyttää uudelleen nykyisiä palveluja intuitiivisen liiketoimintaprosessien mallintajan kautta. Tämä ominaisuus mahdollistaa uusien palvelujen lanseeraamisen tunneissa ja päivissä, kun siihen on aikaisemmin käytetty viikkoja ja kuukausia.

Tecnotreen DCBS-ratkaisu vähentää monimutkaisuutta, parantaa tarkkuutta ja nopeuttaa yhdenmukaisella laskutusratkaisulla, joka soveltuu kaikkiin liiketoiminta- ja palvelulinjoihin.

“Olemme iloisia voidessamme laajentaa kumppanuuttamme tarjoamalla lisää digitaalisia palveluja, jotka merkitsevät asiakkaillemme ketterämpää ja tehokkaampaa operatiivista palvelua. Mikään organisaatio ei ole immuuni häiriöille, ja paras puolustus on edelleen innovoinnissa. Digital BSS Suite 5 -tuotteemme antaa asiakkaillemme mahdollisuuden vastata markkinoiden kysyntään, vähentää kustannuksia ja mahdollistaa erinomaisen asiakaspalvelun. Uskomme todella, että tämä on valtava matka molemmille organisaatioille ja se mahdollistaa eriyttämisen nopeasti kehittyvillä televiestintämarkkinoilla”, sanoo Tecnotreen toimitusjohtaja Padma Ravichander.

TECNOTREE LYHYESTI

Tecnotree on maailmanlaajuinen tuotteiden, asiakkaiden ja tulojen hallintaan tarkoitettujen IT-ratkaisujen toimittaja televiestintäalan tarpeisiin. Tecnotree auttaa viestintäpalvelujen toimittajia kehittämään liiketoimintaansa kohti digitaalisten palvelujen markkinoita. Tecnotree antaa palveluntarjoajille mahdollisuuden ansaita rahaa palvelupaketeista, tarjota yksilöllisiä käyttäjäkokemuksia ja tuottaa lisäarvoa asiakkuuden koko elinkaaren ajan. Tecnotree palvelee noin 90:tä palveluntarjoajaa noin 70 maassa. Tecnotree on listattu NASDAQ Helsingin päälistalle kauppakoodilla TEM1V.