Tecnotreen selvityksen mukaan palvelupaketointi lisää operaattorien tuottoja ja lisää asiakasuskollisuutta

Barcelona, 28.2.2012 klo 09.00

Telealan IT-ratkaisuiden tuottaja Tecnotree julkaisi laatimansa raportin, jonka mukaan operaattoreiden on uudistettava tietojärjestelmiään vastatakseen toimialan uusiin haasteisiin.

Operaattoreiden on kompensoitava saturoituva tilaajapenetraatio laajemmalla palvelutarjoomalla kasvun ylläpitämiseksi. Myös loppukäyttäjät ovat kiinnostuneita kokeilemaan palvelukokonaisuuksia, jotka kattavat monipuolisesti liittymä- ja sisältöpalveluita kokonaisedullisin palvelupaketein. Operaattorit pyrkivätkin nyt yhdistelemään yhteyspalveluita, data- ja minuuttipaketteja, kolmansien osapuolten sisältö- ja sovelluspalveluita sekä muita lisäarvopalveluita yksilöllisiksi palvelupaketeiksi ja liittymätyypeiksi.

Kohti palvelupaketteja

Operaattoripalvelut koetaan sitä haluttavammiksi mitä paremmin asiakkaat voivat itse valita pakettinsa sisällön ja maksutavan. Asiakkaiden omat valinnat voivat lisätä kuukausipaketin arvoa. Operaattorien on kehitettävä tietojärjestelmiään henkilökohtaisten preferenssien mahdollistamiseksi. Tecnotree tarjoaa tarpeeseen inkrementaalista ratkaisua, joka hyödyntää operaattorien olemassaolevia tuote- ja palvelualustoja: yhtenäinen tuoteluettelo rakentuu nykyisten tuotetietoalijärjestelmien tarjoamien tietojen mukaisesti ja tarjoaa keskitetyn tavan aktivoida yksilöllisiä palvelupaketteja ja kuukausiliittymiä mistä tahansa operaattorin tarjoamista tuotteista tai palveluista.

"Nykyisiä tuotetietojärjestelmiä hyödyntävä yhtenäistetty tuoteluettelo lisää operaattorin liittymien haluttavuutta oleellisesti mutta se voidaan ottaa käyttöön ketterästi. Asiakas voi muokata palvelupakettiaan haluamallaan tavalla yksinkertaisen ja ymmärrettävän käyttöliittymän avulla." kertoo Tecnotreen tuotehallinnasta vastaava Timo Ahomäki.

Näin operaattorit voivat hyödyntää yksilöllisten palvelupakettien luomia kasvumahdollisuuksia ilman nykyisten palvelualustojensa tai liiketoiminnan tukijärjestelmien korvaamista.

‘Bundle Services for Every Taste’ -selvitys on ladattavissa osoitteesta www.tecnotree.com/whitepapers. Paperikopioita on saatavissa messujen ajan Tecnotreen ständiltä 1C50, Hall 1, Mobile World Congress 2012, Barcelona.

Timo Ahomäki, Vice President, Product Management, puh: 09 804 781

Tecnotree on kansainvälinen operaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa palveluita ja ratkaisuja veloitukseen, laskutukseen, viestimiseen, asiakkuudenhallintaan ja sisältöliiketoimintaan. Tecnotreen ratkaisujen avulla tietoliikennepalvelujen tarjoajat voivat kasvattaa liiketoimintaansa luomalla digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja, ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Tecnotree tunnetaan joustavuudestaan ja sitoutuneisuudestaan. Yhtiöllä on yli 900 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti yli 100 operaattoria. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V. Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com