Ukkoverkot nopeuttaa mobiililaajakaistapalvelujen kaupallista saatavuutta Suomessa Tecnotreen BSS Express -pilvipalvelun avulla

23.2.2016 klo 10.00

Ukkoverkot ja Tecnotree ovat solmineet monivuotisen sopimuksen, jonka puitteissa Tecnotreen BSS Express -järjestelmä nopeuttaa Ukkoverkkojen korkealaatuisten mobiililaajakaistapalvelujen myyntiä ja jakelua Suomessa.

Tecnotreen BSS Expressillä tuotetaan pilvipalveluna Ukkoverkkojen keskeiset liiketoimintaa tukevat toiminnot, kuten myynnin käyttöliittymä, asiakaspalvelu, laskutus ja tuotteiden hallinta. BSS Express -palvelun käyttäjinä toimivat Ukkoverkkojen lisäksi yrityksen jälleenmyyjät. Ukkoverkot saa samalla käyttöönsä myös Tecnotreen uudet digitaalista liiketoimintaa tukevat laajennukset kuten itsepalvelukäyttöliittymä, ostot operaattorin laskulla, tilannekohtainen palvelu- ja tuotemarkkinointi sekä markkinointiin sovellettava analytiikka.

“Tämä sopimus on osoitus Tecnotreen kyvystä tuottaa keskeiset liiketoimintaa tukevat palvelut digitalisaation johtopaikoille tähtääville toimijoille. Tecnotree on omalta osaltaan vahvasti sitoutunut Ukkoverkkojen liiketoiminnan tavoitteisiin”, sanoo Ville Syrjänen, Tecnotreen Euroopan aluejohtaja.

“Tämä on Ukkoverkoille keskeinen kumppanuus ja nopeuttaa suunnitelmaamme tulla johtavaksi toimijaksi mobiililaajakaistapalvelujen, elintärkeiden kommunikaatiopalvelujen ja kiinteän langattoman laajakaistan osalta Suomessa ja laajemminkin”, vahvistaa Antti Pellinen, Ukkoverkkojen toimitusjohtaja.

Ville Syrjänen, aluejohtaja Eurooppa
puhelin 040 8073904
ville.syrjanen@tenoctree.com

Tecnotree on kansainvälinen teleoperaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja palveluiden, asiakkaiden ja laskutuksen hallintaan. Tecnotree auttaa tietoliikennepalvelujen tarjoajia kehittämään liiketoimintaansa kohti digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja. Tecnotreen ratkaisujen avulla operaattorit voivat tarjota yksilöllisiä palvelupaketteja, parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Yhtiöllä on noin 1000 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti noin 90 operaattoria noin 70 eri maassa. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V. Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com