GSM-operaattori Mattel lanseerasi yhteistyössä Tecnotreen kanssa Ringback Tone -palvelun Mauritaniassa

28.9.2011 klo 10.00

Mattel, Tunisie Telecom ryhmän ja mauritanialaisten yksityisten pääomasijoittajien yhteisyritys, on ensimmäisenä operaattorina Mauritaniassa julkistanut menestyksekkäästi Ringback Tone –palvelun. Palvelun avulla Mattelin matkapuhelinasiakas voi valita häntä tavoittelevan tilaajan kuulemaksi soiton menoääneksi mieleisensä musiikkikappaleen, ääninäytteen tai muun henkilökohtaisen äänen.

Palvelu perustuu Tecnotreen toimittamaan Ringback Tone –tuotteeseen, joka on yksi Tecnotree AgilityTM –tuoteperheen puheliikenneratkaisuista. Puheliikenneratkaisuilla operaattorit voivat kasvattaa asiakaskohtaista liikevaihtoa tarjoamalla tavallisten puhepalvelujen tueksi kiinnostavia, innovatiivisia ja hyödyllisiä lisäpalveluja.

Tilaaja voi yksilöidä palveluaan useilla eri tavoilla vastaamaan omia toiveitaan. Ringback Tone voi olla soittajakohtainen, ääni voi vaihdella kellonajan perusteella tai se voi olla sidottu tiettyyn ajankohtaan, esim. syntymäpäivään. Palvelun asetusten hallinta tapahtuu helposti tekstiviestin tai vuorovaikutteisen äänivalikon avulla. Nyt lanseerattu hauska ja henkilökohtainen palvelu tarjoaa Mattelin tilaajille aivan uudenlaisen palvelukokemuksen.

”Mauritanian entisestään kiristynyt kilpailutilanne pakottaa Mattelin pitämään kustannukset kurissa samalla, kun sen on vastattava kasvavaan kysyntään ja tuotava uusia palveluja tilaajien saataville jatkuvalla syötöllä. Menestyksekäs ja pitkäaikainen yhteistyö, mahdollisuus erottautua kilpailijoista lisäarvopalveluiden avulla ja lisäarvopalveluiden mahdollistamat uudet tulovirrat olivat olennaisia päätöksentekokriteereitä vahvistaessamme kumppanuuttamme Tecnotreen kanssa,” sanoo Stephane Blanc, Mattelin markkinointijohtaja.

Kaius Kotkas, Tecnotreen Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan johtaja lisää: ”Tavoitteenamme on auttaa operaattoriasiakkaitamme hyödyntämään tavanomaisten palvelujen lisäksi myös piileviä liiketoimintamahdollisuuksia, joista soiton menoääni –palvelu on hyvä esimerkki. Tätä nykyä operaattorit, kuten Mattel, arvostavat selvästi liiketoiminnan arvoa ja markkinajohtajuutta tukevia erilaistavia ratkaisuja.”

Tecnotree
Michael Michalowski, Area Manager, tel. +971 4 4331580

Mattel
Stephane Blac, Chief Marketing Officer